“Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτές οι επιχειρήσεις είναι και ιδιαίτερα
και επίπονα. 1500 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας στις επαρχιακές πόλεις,
στον ημιορεινό και ορεινό όγκο της χώρας σχεδόν δύο χρόνια δεν λειτουργούν
τυπικά ή ουσιαστικά, μη έχοντας και τη δυνατότητα να δηλώσουν εποχικότητα.
Έχουν ανάγκη λοιπόν από ένα ειδικό πλέγμα προστασίας”
Η προσπάθεια των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων να
κρατηθούν όρθιες όσο διαρκεί η κρίση Covid, έχει
αποδειχθεί τιτάνια. Σε αυτόν τον αγώνα που ξεκινήσαμε όλοι μαζί
δεν περισσεύει κανείς και αυτονόητο είναι, ότι σε αυτή τη δύσκολη διαδρομή
συνεχίζουμε όλοι μαζί. Τα τελευταία δύο
χρόνια όλες οι παράμετροι της πανδημίας
έφεραν την επιβίωση των επιχειρήσεων
στο προσκήνιο. Τώρα περνάμε από ένα
κομβικό σημείο για την επιστροφή του
ελληνικού τουρισμού στην κανονικότητα
που ελπίζουμε να έρθει το 2022.
Το στοίχημα που βάλαμε και το κερδίσαμε το φετινό καλοκαίρι πιάνοντας τον
στόχο του 50% του 2019, δίνει την σκυτάλη στο επόμενο στοίχημα που είναι ίσως
το πιο δύσκολο ενόψει χειμώνα. Τα περισσότερα ξενοδοχεία στον ορεινό όγκο είναι
μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που
εξυπηρετούν και τους ίδιους τους ιδιοκτήτες τους ως κατοικία, απευθύνονται κυρίως στον εσωτερικό τουρισμό και δέχονται
ως επί το πλείστον Έλληνες επισκέπτες τις
αργίες και τα Σαββατοκύριακα με κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Σε αυτούς
τους προορισμούς λοιπόν, που δεν είναι
οι περισσότεροι δημοφιλείς, εστιάζουμε
σήμερα την προσοχή μας, ώστε να συνεχίσουν να υπάρχουν και να στηρίζουν την
οικονομία της ελληνικής επαρχίας.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν
αυτές οι επιχειρήσεις είναι και ιδιαίτερα
και επίπονα. 1500 ξενοδοχεία συνεχούς
λειτουργίας στις επαρχιακές πόλεις, στον
ημιορεινό και ορεινό όγκο της χώρας σχεδόν δύο χρόνια δεν λειτουργούν τυπικά
ή ουσιαστικά, μη έχοντας και τη δυνατότητα να δηλώσουν εποχικότητα. Έχουν
ανάγκη λοιπόν από ένα ειδικό πλέγμα
προστασίας.
Η συνέχιση του «Συν-εργασία» τουλάχιστον για το πρώτο τρίμηνο του 2022, η
επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των
δανειακών υποχρεώσεων και η δυνατότητα ενιαίας ρύθμισης των προ πανδημίας
οφειλών με αυτές που δημιουργήθηκαν
στην κρίση Covid, είτε αφορούν το δημόσιο είτε τα ασφαλιστικά ταμεία, είναι διεκδικήσεις της ΠΟΞ που ανταποκρίνονται
ΚΑΙ στις ανάγκες αυτών των επιχειρήσεων.
Επιπλέον, η προβολή μέσα από την καμπάνια επικοινωνίας για τον χειμερινό τουρισμό που έχει ήδη ανακοινωθεί από το
υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ θα είναι
ένα σημαντικό εργαλείο, ενίσχυσης της
προσπάθειας που κάνει ο κλάδος μας για
να επιμηκύνει τη σεζόν, με ορίζοντα τους
δώδεκα μήνες το χρόνο. Προς την κατεύθυνση αυτή πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει η
επιδότηση της μετακίνησης προς τις περιοχές αυτές για τους δικαιούχους, μέσα από
τα αντίστοιχα προγράμματα κοινωνικού
τουρισμού του ΟΑΕΔ.
Σήμερα όμως εξαιτίας της αύξησης των
τιμών στην ενέργεια, παραμένει πιο επίκαιρο από ποτέ το διαχρονικό αίτημα της
ΠΟΞ για επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης
για τα καταλύματα του ορεινού όγκου,
όπου αναγκαστικά, λόγω των καιρικών
συνθηκών, τα συστήματα θέρμανσης πρέπει να λειτουργούν καθ΄ όλη την διάρκεια
της εβδομάδας, ανεξάρτητα αν διαμένουν
σε αυτά πελάτες ή όχι. Συνεκτιμώντας και
το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο η μεγάλη πλειοψηφία των ξενοδοχειακών
επιχειρήσεων έχει φθάσει λόγω των συνεπειών από τη κρίση Covid, η επιδότηση
του πετρελαίου θέρμανσης για αυτές τις
επιχειρήσεις καθίσταται πλέον επιτακτική προϋπόθεση για την επιβίωσή τους,
αφού στην πλειοψηφία τους, δουλεύουν
με πετρέλαιο θέρμανσης. Επιπλέον, λόγω
του υψόμετρου και των χαμηλών θερμοκρασιών, τα ξενοδοχεία αυτά χρειάζεται
να αναβαθμίσουν τις κτιριακές τους εγκατατάσεις και αναζητούν κίνητρα. Άλλωστε
για αυτό αναμένουμε την ανακοίνωση
του «Εξοικονομώ» για τα ξενοδοχεία –
έχουμε λάβει διαβεβαιώσεις από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και
Ενέργειας για αυτό. Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα σε όλους, να αναβαθμίσουν τις
επιχειρήσεις τους, ιδιαίτερα σε θέματα
εξοικονόμησης ενέργειας.
H τοποθέτηση του κ. Τάσιου εδώ
1
Σταδίου 24, 105 64, Αθήνα
Τηλ.: 210-3312535–6
Fax: 210-3230636
E- mail : info@hhf.gr