Οι πληρότητες στις ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας γι’ αυτόν τον μήνα ξεπερνούν το 90% ενώ τις δυο πρώτες εβδομάδες του Αυγούστου κινούνται στο 100%. «Το στοίχημα για εμάς είναι ο Σεπτέμβριος αλλά και ο Οκτώβριος» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής κ. Γρηγόρης Τάσιος.
Τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα, τα κάμπινγκ και γενικότερα επιχειρήσεις που συνδέονται με το τουριστικό προϊόν αυτό το μήνα καταγράφουν τις υψηλότερες πληρότητες του έτους. «Ο Αύγουστος κινείται στο 90% ενώ τις δυο πρώτες εβδομάδες είμαστε στο 100%, παντού, σ’ όλη την Ελλάδα, και στην Χαλκιδική» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρης Τάσιος.
Σχετικά με την Χαλκιδική, οι αγορές που προτιμούν τον προορισμό είναι παραδοσιακά οι Βαλκάνιοι, με νούμερο ένα φέτος τους Ρουμάνους, αλλά και οι Βρετανοί, Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί κτλ.
Ο Αύγουστος είναι ο δημοφιλέστερος μήνας διακοπών για τους Έλληνες, οι οποίοι δειλά δειλά, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Τάσιος αναζητούν κατάλυμα με μέσο όρο διανυκτερεύσεων 3 – 5 νύχτες.
Μάλιστα, βάσει έρευνας της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ημεδαπών τουριστών για το 2021, από τα στοιχεία προκύπτει πως τα άτομα όλων των ηλικιών που πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι ανήλθαν σε 4,3 εκατ. και πραγματοποιήθηκαν 6,3 εκατ. ταξίδια, σημειώνοντας αύξηση 13% και 19,1% αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2020. Το δε σύνολο των διανυκτερεύσεων για το 2021 ανήλθε σε 69,7 εκατ. και οι δαπάνες σε 2.197.285 ευρώ (έναντι 1.822.082 ευρώ το 2020) σημειώνοντας αύξηση 4,7% και 20,6% αντίστοιχα σε σχέση με το 2020.
Για τα προσωπικά ταξίδια με διαμονή σε ενοικιαζόμενα καταλύματα (44,1% των προσωπικών ταξιδιών) κύριος τύπος καταλύματος, σε ποσοστό 59,7% ήταν τα ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα.
Το βλέμμα στραμμένο στο φθινόπωρο
Και μπορεί ο Αύγουστος να είναι «καυτός» από πλευράς πληροτήτων, ωστόσο το βλέμμα των ξενοδόχων είναι στραμμένο στους δυο επόμενους μήνες, το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.
«Αυτό είναι το στοίχημα, ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος» αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΞ εξηγώντας πως ο μεν Σεπτέμβριος παρουσιάζει μια δυναμική, κυρίως από τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στα αεροδρόμια και κυρίως στη Μεγάλη Βρετανία, λόγω έλλειψης προσωπικού, ακυρώσεις πτήσεων κτλ., ο δε Οκτώβριος μέχρι στιγμής κινείται υποτονικά.
Για τα ξενοδοχεία πανελλαδικά όλος ο Σεπτέμβριος είναι γεμάτος ενώ για τη Βόρεια Ελλάδα φτάνει μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου, κυρίως από Βαλκάνιους. Διαφορετική είναι η εικόνα για τα μικρά καταλύματα και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, όπου εκεί μετά τις 15 Σεπτεμβρίου οι πληρότητες είναι πολύ χαμηλές. «Ο Σεπτέμβριος στην Χαλκιδική έχει μια μέση πληρότητα της τάξεως του 70% – 75%, η οποία όμως μπορεί να πάει στο 80% – 85%» υπογραμμίζει ο κ. Τάσιος.
Από την άλλη ο Οκτώβριος είναι πιο ανησυχητικός σχετικά με τις πληρότητες τις οποίες τελικά θα καταφέρει να καταγράψει. Υπάρχει αναμονή σχετικά με τις εξελίξεις που θα προκύψουν, κυρίως στον τομέα της ενεργειακής κρίσης, και παρά τις καλές τιμές που δίνουν τα ξενοδοχεία για εκείνη την εποχή, μέχρι στιγμής δεν φαίνεται η αντίστοιχη ανταπόκριση από πλευράς τουριστών.
«Ο Οκτώβριος για τα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής κινείται στο 30% – 40%» επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΞ και της ΕΞΧ προσθέτοντας πως για το Νότιο Αιγαίο οι αντίστοιχες πληρότητες είναι στο 50%.
Χρονιά επιστροφής οικονομικών υποχρεώσεων
Μπορεί η Ελλάδα και δη η νησιωτική για το καλοκαίρι να κατέχει από τις υψηλότερες θέσεις στις προτιμήσεις των τουριστών για διακοπές, ωστόσο, δυο χρόνια μετά την πανδημία, η σεζόν αποτελεί ουσιαστικά όπως επισημαίνεται χρονιά επιστροφής των οικονομικών υποχρεώσεων που συσσωρεύτηκαν από την διετία όπως επιστρεπτέες προκαταβολές, ρυθμίσεις σε τράπεζες κτλ.
«Κάθε εβδομάδα, κάθε μέρα έχουμε ανατιμήσεις στα προϊόντα, στις πρώτες ύλες, με αποτέλεσμα το όποιο κέρδος να ψαλιδίζεται» δηλώνει ο κ. Τάσιος εκφράζοντας την ανησυχία του για το εάν τελικά οι επιχειρηματίες, στο τέλος της τουριστικής σεζόν, θα έχουν λειτουργικό κέρδος.
Περίοδος διαπραγματεύσεων για τα συμβόλαια του 2023
Τέλος, σχολιάζοντας τη φετινή σεζόν ο πρόεδρος της ΠΟΞ και ΕΞΧ εξηγεί πως αυτή είναι και περίοδος διαπραγματεύσεων για τα νέα συμβόλαια που θα υπογράψουν με τους tour operators για το 2023, σ’ ότι αφορά το μαζικό τουρισμό.
«Γίνονται προσπάθειες, γίνεται ‘μάχη’ για μια αύξηση της τάξεως του 10%» δηλώνει στο GRTimes.gr ο πρόεδρος της ΠΟΞ και ΕΞΧ Γρηγόρης Τάσιος εξηγώντας πως βάσει πληθωρισμού που είναι στο 11,5%, η αύξηση 10% δεν είναι αρκετή για να μπορέσει να καλύψει τις συνεχείς ανατιμήσεις στα προϊόντα και γενικότερα στο λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων.
Διαβάστε εδώ
1
Σταδίου 24, 105 64, Αθήνα
Τηλ.: 210-3312535–6
Fax: 210-3230636
E- mail : info@hhf.gr