Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων & Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, μιλά στο emea.gr για τον ελληνικό τουρισμό και τη φιλοξενία, τις επιπτώσεις της πανδημίας αλλά και τη ζωή του ως στέλεχος του τουρισμού και…. χαζομπαμπάς!
Interviewed by Afroditi Kravari
Για τον Γρηγόρη, όλη η ζωή του είναι η Χαλκιδική. Μεγάλωσε στον Πολύγυρο όπου συνεχίζει να μένει και είναι περήφανος πατέρας δυο κοριτσιών που αγαπούν εξίσου τον τόπο τους. Στον Πολύγυρο ξεκίνησε και το μπάσκετ αλλά στον αθλητισμό πέτυχε περισσότερα ως Πρόεδρος του Α.Ο Πολυγύρου, συμβάλλοντας με όλες του τις δυνάμεις στις επιτυχίες των τμημάτων του στην περίοδο 1999-2002. Η άλλη μεγάλη του αγάπη είναι ασφαλώς η φιλοξενία, το να κάνεις πάντα το καλύτερο για το ξένο που σε επισκέπτεται. Χαίρεται πραγματικά γιατί οι ξενοδόχοι κρατούν ζωντανή μια παράδοση 3.500 χρόνων!
Α.Κ: Τι όνειρο είχες τα καλοκαίρια ως έφηβος για τη μετέπειτα επαγγελματική σου ζωή; Ένιωθες πως θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον τουρισμό; Ή είχες άλλες βλέψεις;
Γ.Τ: Ξεκίνησα από τα 15 να εργάζομαι στην οικογενειακή επιχείρηση που μόλις άνοιγε στα Ψακούδια, με το όνειρο να βελτιώνομαι διαρκώς επαγγελματικά. Πάντα πίστευα πως η επιτυχία είναι νοοτροπία. Προσανατόλισα προς τα εκεί τις σπουδές μου, δούλεψα χωρίς ωράριο και δημιούργησα μια επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή στο χώρο της φιλοξενίας. Το να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα έχει ανεκτίμητη αξία και νιώθω ευγνώμων στη ζωή.
Α.Κ: Ο τουρισμός είναι το μεγάλο μας ατού στην ελληνική φαρέτρα μας. Θεωρείς πως το αξιοποιούμε όπως πρέπει ή είμαστε πίσω ακόμα από τα παγκόσμια πρότυπα και δεδομένα;
Γ.Τ: Βρισκόμαστε κάπου στη μέση θα έλεγα. Ο ελληνικός τουρισμός έχει γράψει σελίδες επιτυχίας και έχει προσφέρει τα μέγιστα στην οικονομία και την κοινωνία. Δεν φτάνει όμως μόνο να ανέβεις στο βάθρο της διάκρισης, πρέπει να καταφέρεις να μείνεις εκεί όταν ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο απαιτητικός. Πρέπει να δώσουμε νέες απαντήσεις σε δύο κύριες κατευθύνσεις. Την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και τη στοχευμένη ανάπτυξη των θεματικών μορφών τουρισμού, αξιοποιώντας τα μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε προορισμού. Είναι μονόδρομος για να θωρακίσουμε το τουριστικό προϊόν μας ώστε να μην υποτιμάται.
Α.Κ: Ως πρόεδρος, αντιπρόεδρος, και μέλος πολλών οργανισμών και συνδέσμων που εστιάζονται στο ξενοδοχειακό κλάδο, ποιο θεωρείς ότι είναι το κυριότερο πρόβλημα που πρέπει να λύσουμε εσωτερικά για να προάγουμε αποτελεσματικότερα τον τόπο μας;
Γ.Τ: Πρέπει να είμαστε όλοι στην ίδια γραμμή και να κοιτάμε προς την ίδια κατεύθυνση για να δώσει ο τουρισμός όλα αυτά που πραγματικά μπορεί να δώσει στην πατρίδα μας. Μέχρι πρότινος κάποιοι μιλούσαν απαξιωτικά για “χώρα γκαρσονιών”. Ήρθε όμως η δεκαετής κρίση και έδειξε την πραγματική αξία του τουρισμού για την Ελλάδα. Χρειαζόμαστε μια νέα τουριστική συνείδηση και όπως όλα, έτσι κι αυτή η αναγκαιότητα ξεκινάει από την εκπαίδευση. Από την πρωτοβάθμια, από τα δημοτικά, ώστε οι νέες γενιές με ανοιχτούς ορίζοντες να πάνε ακόμη πιο ψηλά την Ελλάδα.
Α.Κ: Ως επιχειρηματίας, μέλος επιτροπών και ενασχόλησης με τα κοινά, καθώς και προσωπικής έκθεσης ως γνώστης του ξενοδοχειακού κλάδου, αν έπρεπε να διαλέξεις μόνο μια ιδιότητα κι ένα επαγγελματικό τίτλο, ποια θα ήταν αυτά;
Γ.Τ: Έλληνας Ξενοδόχος! Αυτό τα λέει όλα. Περήφανος όπως και οι χιλιάδες συνάδελφοί μου γιατί η φιλοξενία σα λέξη έχει ελληνική καταγωγή και σαν εμπειρία είναι μοναδική στον τόπο μας.
Α.Κ: Πρότεινέ μου αντικειμενικά τον ιδανικό χειμερινό και καλοκαιρινό προορισμό για διακοπές στην Ελλάδα που να έχει εξαιρετικές υποδομές και διεθνή πρότυπα.
Γ.Τ: Ο νομός Ιωαννίνων είναι ένας χειμερινός προορισμός με πολλές εξαιρετικές επιλογές, χωρίς να θέλω να αδικήσω και το νομό Μαγνησίας με το πανέμορφο Πήλιο. Τώρα για καλοκαίρι… σαν τη Χαλκιδική δεν έχει. Όπως τη δική τους ομορφιά έχουν ασφαλώς και τα νησιά μας.
Α.Κ: Πες μου τις 3 κυριότερες απαιτήσεις που έχει ένας πελάτης που πληρώνει για διαμονή σε ένα 5στερο ξενοδοχείο. Θεωρείς πως καλύπτονται;
Γ.Τ: Πρώτα απ’ όλα η θαλπωρή του δωματίου. Έπειτα το γαστρονομικό μενού, το πόσο δημιουργικό είναι, από την παρουσίαση μέχρι τη γεύση. Και ασφαλώς η φιλική προσέγγιση από το προσωπικό. Η ευγένεια και το χαμόγελο είναι υπερπολύτιμες άυλες αξίες. Αυτές οι απαιτήσεις καλύπτονται πλήρως. Θα έλεγα μάλιστα και με το παραπάνω.
Α.Κ: Πες μου τις 3 πιο υπέροχες χώρες του κόσμου μέσα από τα δικά σου μάτια.
Γ.Τ: Τρεις προορισμοί που πραγματικά με έχουν εντυπωσιάσει είναι η Αυστρία, για την άψογη οργάνωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας στη χώρα , η Αργεντινή όπως και όλη η Λατινική Αμερική για τον πολύχρωμο ρυθμό που έχουν μέσα στην καθημερινότητα και οι Άγιοι Τόποι στην Ιερουσαλήμ για το υποβλητικό δέος τους.
Α.Κ: Δώσε μου 5 επίθετα που σε χαρακτηρίζουν ως προσωπικότητα και άνθρωπο
Γ.Τ: Αισιόδοξος, αυθόρμητος, επίμονος, αποτελεσματικός με ό,τι καταπιάνομαι και σίγουρα … χαζομπαμπάς.
Α.Κ: Το μήνα ποιου έτους προβλέπεις πως θα καθόμαστε ξανά όλοι δίπλα δίπλα, θα κάνουμε ελεύθερα διακοπές, θα πίνουμε τα ποτά μας ως τα ξημερώματα στα νησιά και θα ταξιδεύουμε άφοβα;
Γ.Τ: Ούτε το “κληρονομικό χάρισμα” έχω, ούτε γυάλινη σφαίρα για να κάνω προβλέψεις. Εύχομαι να συμβεί μέσα στο καλοκαίρι. Και εν πάσει περιπτώσει ακόμη κι αν δεν είναι τελείως ελεύθερες διακοπές, να έχουμε τουλάχιστον ασφαλείς διακοπές για όλους.
Α.Κ: Η υπερέκθεση πιστεύεις βλάπτει ή ενισχύει την εικόνα;
Γ.Τ: Ζούμε στην εποχή της εικόνας και των μέσων. Είναι μια πραγματικότητα που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε. Από κει κι έπειτα καλό είναι να μιλάμε όταν έχουμε πραγματικά κάτι να πούμε και όχι μόνο και μόνο για μερικά δευτερόλεπτα δημοσιότητας ή για μερικά likes παραπάνω στα social media.
Η συνέντευξη του κ. Τάσιου εδώ
1
Σταδίου 24, 105 64, Αθήνα
Τηλ.: 210-3312535–6
Fax: 210-3230636
E- mail : info@hhf.gr